Del 2!

Amir och tjejen med det långa svarta håret närmar sig.
- Fan de kommer hitåt ju Säger Naz tyst och tittar ner i marken.
- Shirin vänd dig om och låtsas som om vi är upptagna.
- Va? Varför då? Vem är det som kommer? Frågor Shirin nyfiket.
- Tyst nu, gör som jag säger så berättar jag sen. Svarar Naz
Men det hindrar inte Amir från att komma fram.
- Men sho! säger Amir.
- Vad gör ni? Frågar han och kollar på Naz.
Naz svarar inte och låtsas som om hon inte hör honom, hon vänder sig om och går därifrån. Shirin står kvar och fortsätter prata med de.
Amir springer efter och tar tag i Nazs arm.
- Varför försöker du alltid komma bort från mig? Frågar Amir bekymrat
- Släpp mig! Säger hon och rycker bort sin arm.
- Är du lite svartsjuk kanske? Säger Amir och ler.
- Va? Varför skulle jag vara det? Svarar hon snabbt
- Det är min syster Dalia. Svarar han och knuffar till henne lite lätt
Naz känner sig lättad när hon får veta att det är hans syster och inget annat.
- Jasså.. Säger Naz tyst.
Amir ber Naz att följa med ut och hälsa på hans syster. Hon följer motvilligt med.
Dagen därpå vaknar Naz upp och gör sig i ordning inför skolan. Hon släpper ut sitt lockiga svarta hår som hon nästan alltid brukar ha uppsatt och sminkar sig extra just idag. Hon drar på sig ett par svarta leggings och en rosa tunika och går iväg till bussen. När Naz hoppar av bussen får hon syn på några killar vid entren, hon tittar extra för att se om Amir är där, och det är han. Amir får syn på henne och säger något till killarna som hon inte riktigt uppfattar. Han springer till henne med ett stort leende.
- Sho! Säger han andfått
- Vad fin du är idag! Säger han medans han studerar henne från topp till tå.
Naz skrattar och känner hur hon blir varm om kinderna
- Tack.. Säger hon och ler.
Amir och tjejen med det långa svarta håret kommer närmare och närmare..
- Fan de kommer hitåt ju viskar Naz tyst och tittar ner i marken.

- Shirin vänd dig om och låtsas som om vi är upptagna.

- Va? Varför då? Vem är det som kommer? Frågor Shirin nyfiket.

- Tyst nu, gör som jag säger så berättar jag sen. Svarar Naz

Men det hindrar inte Amir från att komma fram.
- Men sho! säger Amir.

- Vad gör ni? Frågar han och kollar på Naz.

Naz svarar inte och låtsas som om hon inte hör honom, hon vänder sig om och går därifrån.
Shirin står kvar och fortsätter prata med de.
Amir springer efter och tar tag i Nazs arm.
- Varför försöker du alltid komma bort från mig? Frågar Amir bekymrat

- Släpp mig! Säger hon och rycker bort sin arm.

- Är du lite svartsjuk kanske? Säger Amir och ler.

- Va? Varför skulle jag vara det? Svarar hon snabbt

- Det är min syster Dalia. Svarar han och knuffar till henne lite lätt


Naz känner sig lättad när hon får veta att det är hans syster och inget annat.
- Jasså..

Amir ber Naz att följa med ut och hälsa på hans syster. Hon följer motvilligt med.
Dagen därpå vaknar Naz upp och gör sig i ordning inför skolan. Hon släpper ut sitt lockiga svarta hår som hon nästan alltid brukar ha uppsatt och sminkar sig extra just idag.
Hon drar på sig ett par svarta leggings och en rosa tunika och går iväg till bussen.
När Naz hoppar av bussen får hon syn på några killar vid entren till skolan.
Hon tittar efter extra för att se om Amir är där, och det är han. Amir får syn på henne och säger något till killarna som hon inte riktigt uppfattar. Han springer till henne med ett stort leende.
- Sho! Säger han och ler.

- Vad fin du är idag! Säger han medan han studerar henne.

Naz skrattar och känner hur hon blir varm om kinderna.
- Tack.. Säger hon och ler.

- Du.. jag undrar om vi kan ses idag, kanske efter skolan?

- Nja alltså jag vet inte, jag har mycket att göra idag. Svarar hon tveksamt

- Kom igen.. Säger Amir och hoppas på ett ja

- Okej, men bara en liten stund. Svarar hon och börjar sakta gå för att gå iväg till sin lektion

- Bra jag står på uppfarten kl 3! ropar han efter henne och ler stort.




Denna del blev väldigt kort, ber om ursäkt för detta!!
Kommer därför att fortsätta på del 2 och skriva in den på söndag istället!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fan vad intressant. Gillar ditt sätt att skriva , fångar läsaren underbart med ditt väl skrivna svenska.

och ja delen var FÖR kooooort !! :( :( haha

2012-03-09 @ 23:03:50
Postat av: Anonym

del 2 tack! älskar de sättet du skriver på! förtsätt på de spåret!

2012-05-27 @ 21:54:28
URL: http://oneofthesebitchesuknow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0